KONEV – Živoucí proměny ve vzdělávání

Konference pro pedagogy ZŠ, SŠ


27. 11. 2024 | 8.30–16 h

KrÚ Jmk, Cejl 73, Brno


Pořádá: Kamenná



Žijeme v proměnlivé době. Jak na to reaguje vzdělávání? Proměňuje se i to, co a jakým způsobem se učíme? Odborníci a odbornice i vyučující z praxe nám představí, jak o proměnách ve vzdělávání přemýšlí i jak je sami ve své praxi prožívali a prožívají.


1 200 / 1 100 / 1 455 / 1 355 Kč
(pedagog / pedagog MRKEV, Mrkvička / nepedagog / nepedagog MRKEV, Mrkvička)





Více o tématu PODNIKAVOST

Více o tématu CESTY VE VZDĚLÁVÁNÍ


Darujte akci vašim blízkým! Vystavíme vám dárkový poukaz, stačí napsat kontaktní osobě akce.





Konference „Živoucí proměny ve vzdělávání“ se zaměří na potřebu proměny vzdělávání, které dosud klade důraz převážně na rozvoj mysli. V dnešním světě, který čelí ekologickým a sociálním krizím, je nezbytné začlenit do výuky i tělo, smysly a mezilidské vztahy.

Budeme přemýšlet o tom, jak vzdělávání přizpůsobit novým výzvám (včetně klimatické změny) a jak naučit děti a studenty nejen fakta, ale také empatii, odpovědnost a udržitelné způsoby myšlení. Praktické tipy a inovativní přístupy nabídnou cestu k holistickému vzdělávání, které je více v souladu s potřebami současné doby.

 

Konference k environmentální výchově v ZŠ a SŠ

Živoucí proměny ve vzdělávání


Přednášky

Tereza Čajková
Smysly a vzdělávání
Jak může aktivace smyslového vnímání přispívat k rozšiřování naší ekologické a sociální představivosti? Příspěvek představí roli zapojení smyslů, těla a imaginace do procesu učení jako možnost prohlubování vztahu k sobě samým, ostatním lidem a živému světu.

 

Stanislav Biler

Udržitelné vzdělání v neudržitelných regionech

Nerovnosti nejsou statistiky, ale deformují celý vzdělávací systém. Děti v periferních regionech žijí již dekády v neudržitelném světě, z něhož vše mizí, včetně lidí, příležitostí a budoucnosti. Co v „jejich“ kontextu znamená udržitelnost? Mají fakta stejný význam na periferii i v centru města? Co z periferní situace vyplývá pro nás pro všechny? Přednáška se opírá o konkrétní příklady periferních regionů.

 

Jana Haková 

Pobyt v přírodě jako trénink kompetencí potřebných pro život

Člověk je životně závislý na přírodě, a přitom se od ní stále víc distancuje moderními vymoženostmi a obklopuje se vrstvou pohodlí. Vzdává se dobrovolně tréninku odolnosti, která nám pomáhá zvládat náročné životní situace. K čemu v budoucnu povede takový životní standart? Jak na tom bude další generace se svou připraveností řešit „nepohodlné“ životní situace? V Outward Bound CZ o tom přemýšlíme. Vytvořili jsme nový program třídních expedic, které studenty prakticky učí témata – Odolnost, Odpovědnost, Odvahu a Empatii.

 

František Tichý

Odolné dítě, aneb jak vychovávat v nejisté době? 

Války, pandemie, klimatická krize, informační technologie, dezinformace, relativizace hodnot… Jsou dnešní teenageři generací „sněhových vloček“ nebo naopak citlivých otevřených bytostí poctivě hledajících svoje místo a úkol v rychle se měnícím světě? Pedagog František Tichý se s účastníky a účastnicemi nejen podělí o více než třicet let zkušeností s výchovou mladých lidí v netradičním Gymnáziu Přírodní škola, ale především se společně s nimi pokusí hledat odpovědi a řešení. Jak by měl na sobě pracovat každý z nás? Co doopravdy potřebují dnešní mladí a jak jim to nabídnout? Může nám příroda pomoci najít ztracené kořeny našeho štěstí?

 

Příklady dobré praxe ve formátu Pecha Kucha 

Martina Holková, Nazemi – Spojenci přírody – „Reconnect with nature, yourself and each other.“

Šárka Mrňávková, Jana Neumaerová, Unie Rodičů – Proměna vztahů skrze proměnu místa vzdělávání

Petra Koppová, Lipka – Inspirace odjinud – proměna školy na Islandu

Alena Kohoutová, ADRA – Udržitelná proměna

 


Dílny

 

Martina Holková, NaZemi

Spojenci přírody (Nature´s Allies) – „Reconnect with nature, yourself and each other.“

Přijďte se inspirovat, jak na vašich školách mohou učitelé AJ na 2. stupni vést hodiny venku a přitom rozvíjet nejen slovní zásobu a jazykové dovednosti žáků, ale i cíleně posilovat jejich vztah k přírodě, k sobě samým a i ke svým spolužákům. Dílna bude v českém jazyce a zváni jsou všichni napříč vzdělávacími oblastmi.

 

Veronika Endrštová

Tělo jako parťák

Jak můžeme prostřednictvím vědomé práce s tělem zlepšit kontakt sami se sebou, lépe se vyrovnávat se stresem z práce, ze života i obtížných témat, se kterými pracujeme? Jak si vytvářet s tělem takový vztah, abychom si byli dobrými parťáky? Tělo je s námi od rána do večera a pomáhá nám nést nejen fyzickou, ale i psychickou zátěž. Zkusíme společně zpomalit, všimnout si toho, jak se naše tělo má právě teď. Budeme pracovat s dechem, hlasem a vědomým pohybem a zkusíme rozhýbat energii ve všech jeho částech.

 

Jana Neumajerová a Šárka Mrňáková, UNIE RODIČŮ

Proměna vztahů skrze proměnu místa vzdělávání

Jak může proměna místa přispět k proměně vzájemných vztahů? Jak do proměny venkovního prostoru kolem školy zapojit vyučující, děti i rodiče, posilovat vztahy mezi nimi a podporovat učení venku? Praktický workshop, při kterém mentálně projdete procesem proměny školní zahrady, dvorku, hřiště nebo jiného místa, které máte k dispozici, a budete spolu s ostatními účastníky hledat cesty, jak do dění vtáhnout všechny, kdo jsou součástí komunity kolem školy. Proměna místa může proměnit vzájemné vztahy, vztah k místu samotnému i vztah k učení.

 

Alena Kohoutová, ADRA

Cíle udržitelného rozvoje v různých předmětech

Globální problémy hýbou světem a „létá“ kol nich spoustu informací. Jak studenty učit vyznat se v nich a pracovat s potřebnými informacemi? Pomocí teorie a praxe ze škol si připomeneme možnosti použití metod kritického myšlení v nejrůznějších předmětech v propojení s mezinárodními Cíli udržitelného rozvoje (SDG’s). Ukážeme si i způsoby, jak žákům a studentům tyto informace představovat. Nebudou chybět ani příklady ze škol ukazující, jak můžeme v každodenním provozu či v projektech zkoušet s problémy hýbat.

 

 

Jana Haková

Karty osobností pro teenagery

Nahlédneme pod pokličku nové metodiky školních expedic Outward Bound CZ. Vyzkoušíme si práci s novými kartami osobností, které používáme na expedicích v terénu. Dozvíme se, kdo je to Chill, Drive, Cheer, Brain a další. Karty studentům pomáhají porozumět si navzájem a pochopit, proč někdo reaguje jinak, než bych si přál. Ukazují jim cestu, jak spolu ve třídě lépe vycházet. Workshop bude interaktivní, hravý i trochu filmový.

 







Lipka – školské zařízení pro environmentální
vzdělávání Brno, příspěvková organizace

IČ: 44993447, DIČ: CZ44993447
ID datové schránky: fqbk27z
Lipová 233/20, Brno, +420 543 330 838
lipka@lipka.cz



   




Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.