Projekt byl určen pedagogům základních a středních škol ze všech krajů ČR, zaměřil se nejen na kolegiální podporu v oblasti výuky přírodovědných předmětů, ale i na rozvoj mentorských dovedností. Za čtyři roky se ho zúčastnilo téměř 200 pedagogů z více než 60 škol.
Díky projektu jsme podpořili zkušené pedagogy, aby působili jako lídři a interní mentoři na svých školách a v regionu. Ve školách vznikly týmy pedagogů, kteří společně plánovali, navštěvovali se při výuce a reflektovali ji. Rozvinuli své zkušenosti s aktivními metodami výuky v přírodovědné oblasti a své dovednosti pro vedení a mentoring kolegů.
V jednotlivých letech realizace projektu se uskutečnilo několik společných setkání určených ke vzájemnému sdílení dobré praxe všech zapojených pedagogů. Některé školy fungovaly jako centra kolegiální podpory nabízející vzdělávání, setkávání a podporu pedagogům z dalších škol. Proběhlo také vyhodnocení dopadu projektu na dovednosti pro kolegiální podporu pedagogů.
Prostřednictvím práce s pedagogy jsme porpořili i rozvoj přírodovědné gramotnosti u žáků, jejich zájem o přírodu a studium přírodovědných oborů. Pomocí konstruktivistických přístupů a aktivizačních metod učení jsme přispěli k využívání badatelsky orientovaného vyučování, místně a v přírodě zakotvenému učení, předávání kompetencí k řešení problémů v prostředí školy či obce.
Příjemce:
TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú.
Partneři:
Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání Brno, příspěvková organizace
Středisko ekologické výchovy SEVER Horní Maršov, o.p.s.
Realizační období projektu bylo od 1. 12. 2016 do 30. 11. 2020.
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií.