Projekt byl zaměřen na získávání inspirace k environmentálnímu vzdělávání a na rozvoj lektorů organizace. Aktivity v rámci projektu umožnily navštívit různé vzdělávací instituce ve Švédsku a Finsku a využít získané poznatky ke zlepšení nabídky našich kurzů, k lepší individualizaci programů pro cílové skupiny a v neposlední řadě také k osobnostnímu rozvoji lektorů (rozvoj kritického myšlení, tvořivosti či podnikavosti).
Cíle projektu:
- Zavádění inovativních a aktivizujících pedagogických metod v environmentálním vzdělávání, umožňujících mezikulturní dialog a nabízejících prostor i pro zdravotně a sociálně znevýhodněné žáky a studenty.
- Nové pedagogické metody budou založeny na propojení s reálným světem a otevřeném vzdělávacím prostředí, které umožňuje spolupráci mezi různými oblastmi.
- Rozvoj klíčových kompetencí lektorů, především tvořivosti, podnikavosti, smyslu pro iniciativu, kritické myšlení, převzetí spoluodpovědnosti za vzdělávací proces a také rozvoj občanských a sociálních kompetencí, které směřují k sociálně a environmentálně odpovědnému chování.
Žadatel projektu:
Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání Brno, příspěvková organizace
Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2018 do 30. 10. 2019.
Projekt byl spolufinancován programem Evropské unie Erasmus+ a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.