V rámci Národního programu Životního prostředí získala Lipka v roce 2019 podporu čtyř projektů. Všechny byly zaměřeny na podporu a rozvoj denních a pobytových výukových programů pro školy.
- Projekt Pobytové programy Lipky – pracoviště Rychta cílil na doplnění školní výuky o terénní přírodovědu. V rámci pobytových programů tedy dlouhodobě realizujeme blokovou intenzivní terénní výuku zaměřenou na bádání, průzkum konkrétní lokality, práci s přírodninami a živými organismy, pochopení vztahů a vazeb, sledování vlivu činnosti člověka na naše okolí a navrhování změn vedoucích ke zlepšení stavu.
- Hlavním cílem projektů Pobytové programy Lipky – pracoviště Rozmarýnek a Ekologické výukové programy na Lipce – pracoviště Lipová bylo prohlubování vazeb žáků k přírodě a životnímu prostředí. Soustavně se tak věnujeme se porozumění souvislostem v přírodě a pomáháme budovat vztah a citlivost k přírodě, které se v současnosti silně vytrácí nejen u žáků z měst. Velká část výukových programů pracoviště Rozmarýnek probíhá na základnách v přírodním prostředí, výukových programů pracoviště Lipová v přírodní zahradě pracoviště.
- V rámci projektu Pobytové programy Lipky – pracoviště Jezírko jsme si cílili nahlédnout do hloubky lesního terénu v okolí. Během programu Co se děje v lese si žáci vyzkouší roli vědců. Prozkoumají vazby v místních ekosystémech a dovozují, jaké důsledky by mělo jejich narušení. Seznámí se také s funkcemi lesa obecně. V programu klademe důraz na samostatné přemýšlení a hledání souvislostí.
Výukové aktivity Lipky směřují k podpoře environmentálně příznivějších postojů žáků a k naplňování cílů a indikátorů pro EVVO v České republice.